آروین نیکلاس ® | ARVIN NICOLAS

Miyanabadi is the director of Lojisa community

آروین نیکلاس ® | ARVIN NICOLAS

Miyanabadi is the director of Lojisa community

آروین نیکلاس ® | ARVIN NICOLAS

Mohamad mahdi Miyanabadi
✺------------^--------------✺
امروز فردای دیروز بود ∞..!

کودکان کار

-------------------------------------------

 

استان تهران متشکل از اقشار و سطوح مختلف مانند همه شهر های بزرگ جهان با اختلاف های شدید طبقاتی و اقتصادی و جمعیت متراکم است. فشار اقتصادی این اختلاف ها و فاصله ها بیش از پیش شده و بیشتر جلوه میکند. موضوعات و مسائل بسیاری وجود دارد اما میخواهم به چند کلمه بپردازم که دوست نداریم چنین کلمه هایی وجود داشته باشد :

 

کودک کار، کارتن خوابی،کودکان گل فروش، کودکان هاشور خورده، حمالی، چند خانواده و یک توالت،گدا بچه سال، خانه های حلبی و...

 

معصومیت و خستگی ناشی از کار در فصل سرما و گرما از چهره‌هایشان می‌بارد و با دستان خسته و پینه بسته کارهایی را که به هیچ عنوان همسن‌هایشان طاقت انجامش را ندارند، انجام می‌دهند؛ آنهم در ازای مبلغی بسیار ناچیز!

 

اعتیاد والدین و سرپرستشان؛

گاهی اوقات پدر یا مادر و یا هر دو معتاد هستند و کار نمی‌کنند و یا کارشان برای مخارج‌شان کافی نیست، پس بسیاری از این والدین بچه به دنیا می‌آورند، برای این‌که کار کند؛ در واقع آنها به چشم ابزار سوددهی به کودک نگاه می‌کنند و در واقع نیروی کار به دنیا می‌آورند. و بعضا کودکانی #دزدیده میشوند برای آینده!!

 

کار کودکان در خیابان‌ها خلاصه نمی‌شود، بسیاری از کودکان در کارگاه‌های زیرزمینی مانند کوره‌های آجرپزی مشغول هم هستند.

 

کوچه‌ها؛ تو در تو، تنگ و تاریک، که با تل‌های زباله نشانه‌گذاری شده‌اند و خانه‌ها ‌چهاردیواری‌های چرکین و دودزده، خسته از زندگی‌های ملال‌آور، وامانده و بی‌حوصله و کودکان یا از سر و کول کوچه‌ها بالا می‌روند ‌یا تازه از کار خیابان بازگشته‌اند و یا گرداگرد سطل‌های زباله مشغول کار اند.

 

برای من و جمع حاضر تیم ما، دیدن چنین صحنه هایی بسیار سخت و غمناک است دست به دست هم دادیم تا چنین تصویری از پایتخت کمرنگ و بکلی نابود کنیم.

پیشنهاداتی مانند نخریدن از آنان و تعارف خوراکی به کودکان که خود استفاده کنند از جمله پیشنهادات شما هموطنان است.

 منتظر پیشنهاداتتون هستیم.

 

 آروین نیکلاس تیرماه 1398

 


19/07/12